Τι κοινό έχει το shopping με το ποδόσφαιρο;

Τι κοινό έχει το shopping με το ποδόσφαιρο;

Σύμφωνα με νέα μελέτη, το shopping είναι και αυτό ένα άθλημα -τουλάχιστον, για ορισμένους ανθρώπους.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σαν Φρανσίκο ανακάλυψαν πως υπάρχει ένα κοινό αγοραστών που έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτά των αθλητών. Δηλαδή; Καταστρώνουν μια στρατηγική νίκης, με βάση την οποία θα αγοράσουν το καλύτερο προϊόν, στην καλύτερη δυνατή τιμή, σηκώνοντας το “τρόπαιο” της πιο καλής αγοράς.

Οι ερευνητές αποκαλούν αυτούς τους αγοραστές “sport shoppers” και μάλιστα, υποστηρίζουν πως αυτό το αγοραστικό κοινό δεν κάνει όλα τα παραπάνω απλά για να πετύχει την καλύτερη προσφορά και να γλιτώσει χρήματα, αλλά και για τη χαρά που παίρνει από την όλη διαδικασία.

Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τις καθηγήτριες Kathleen O’ Donell και Judi Strebel, όπως σημειώνεται στο phys.org, υποστηρίζει ότι οι sport shoppers “λαμβάνουν μεγάλη υπερηφάνεια για την ικανότητά τους να πάρουν το πράγμα που θέλουν σε έκπτωση”.

Οι O’ Donell και Strebel ορίζουν ως sport shopper κάποιον που μπορεί να αντέξει οικονομικά την τιμή ενός προϊόντος, αλλά κυνηγά την ευκαιρία για τη συγκίνηση-χαρά. Αυτό το κοινό αγοραστών αποτελείται κατά κόρον από γυναίκες, χωρίς βέβαια να λείπουν οι άνδρες από αυτή την ομάδα, όπως σημειώνει η O’ Donell.

“Ακόμα και όταν μπορεί να αντέξει οικονομικά την κανονική τιμή, δεν υπάρχει χαρά [σε αυτήν την αγορά] για τον sport shopper. Παίρνει μια πραγματική χαρά όταν είναι ικανός να πάρει αυτό το πράγμα με μια μεγάλη έκπτωση”, συνεχίζει η O’ Donell.

Τι κοινό έχει το shopping με το ποδόσφαιρο;

Οι περισσότεροι sport shoppers είναι γυναίκες, λένε οι ερευνητές

Η ερευνητική ομάδα εξηγεί πως όπως οι αθλητές εξιστορούν τα επιτεύγματά τους, έτσι ο sport shopper μπορεί να θυμηθεί με μεγάλη ακρίβεια την ιστορία πίσω από το παζάρι που έγινε για να αγοράσει το προϊόν, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων όπως η ημερομηνία αγοράς και η τιμή πριν και μετά την έκπτωση.

Οι ερευνητές συμπληρώνουν πως όπως ένας δρομέας μπορεί να προπονηθεί για έναν αγώνα, δημιουργώντας μια χαρτογράφηση της διαδρομής, ένας sport shopper γνωρίζει τη διάταξη ενός πολυκαταστήματος, παρατηρεί τις συνήθεις του merchandising και σχεδιάζει ένα ‘ταξίδι’ για ψώνια με βάση τον χρόνο που έχει στη διάθεσή του.

Πριν βιαστούν, πάντως, όλοι να “βαφτίσουν” τον εαυτό τους “αγοραστή αθλητή”, η O’ Donell εξηγεί πως ο sport shopper είναι διαφορετικός από τον αγοραστή που κάνει απλώς παζάρια, καθώς ο δεύτερος το κάνει από ανάγκη.