Οι σκηνές του Maestro που συγκλόνισαν το Twitter και ξεγύμνωσαν την «Αγία ελληνική οικογένεια» - Idiva.gr

Οι σκηνές του Maestro που συγκλόνισαν το Twitter και ξεγύμνωσαν την «Αγία ελληνική οικογένεια»

Το 2ο επεισόδιο της σειράς Maestro του Χριστόφορου Παπακαλιάτη προβλήθηκε το βράδυ της Πέμπτης 20 Οκτωβρίου, καθηλώνοντας το τηλεοπτικό κοινό μπροστά στην οθόνη. Η σειρά του Mega κατέγραψε τηλεθέαση 27.6% στο δυναμικό κοινό και 27,8% στο γενικό σύνολο. Το δεύτερο επεισόδιο της σειράς έφερε τους τηλεθεατές και πάλι στο Twitter κι αυτή τη φορά δεν ήξεραν τι να πρωτοσχολιάσουν.

Την ερμηνεία της Μαρίας Καβογιάννη, την ατάκα του Γιάννη Τσορτέκη που συμπυκνώνει την ομοφοβία που υπάρχει ακόμα στην κοινωνία μας ή την ατάκα της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου που την ισοπέδωσε σε άλλη σκηνή της σειράς; Την υποκρισία με την οποία περιβάλλουν τη ζωή τους όσοι ζουν σε Άρνηση, όπως ήταν και ο τίτλος του επεισοδίου, την ορατότητα στα θέματα υγείας; Το 2o επεισόδιο της σειράς Maestro τα είχε όλα και το Twitter ανταποκρίθηκε ενθουσιωδώς.

Στο δεύτερο επεισόδιο είδαμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια του Αντώνη (Ορέστης Χαλκιάς). Ο Αντώνης είναι γκέι και ερωτευμένος με τον παιδικό του φίλο, Σπύρο (Γιώργος Μπένος), ο οποίος νιώθει το ίδιο συναίσθημα. Το καμουφλάρει, ωστόσο, με την «κανονικότητα» που του επιβάλει η κοινωνία και η οικογένειά του. Ο Σπύρος όπως και η μητέρα του, Μαρία (Μαρία Καβογιάννη) ζουν με τον αλκοολικό, βίαιο πατέρα (Γιάννης Τσορτέκης) να επιβάλει τη δικιά του «κανονικότητα» της βίας στο σπίτι τους και τη ζωή τους. Οι φήμες ότι ο γιος του είναι ομοφυλόφιλος προκαλούν το άγριο ξέσπασμα της βίας για μία ακόμα φορά.

 

«Προτιμώ να σε δω στην κάσα, παρά να σε δω αδερφή», λέει στον Σπύρο και το Maestro συμπύκνωσε σε μία φράση την ομοφοβία που ακόμα υπάρχει στην ελληνική κοινωνία και τους κόλπους κάθε οικογένειας που προτιμά να ζει υποκριτικά, με γνώμονα το τι θα πει ο κόσμος παρά αυθεντικά προσπαθώντας να γνωρίσει και να αγαπήσει τα μέλη της γι’ αυτό που είναι.

 

Η σκηνή ακολουθήθηκε από τη βία. Πρώτα ο Σπύρος και μετά η μητέρα του υπομένουν τα χτυπήματα. Η γροθιά είχε προσγειωθεί στο στομάχι μας. Η γροθιά πονάει εν έτει 2022, καθώς βλέπουμε γύρω μας τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας και τις γυναικοκτονίες να φτάνουν σε ένα νέο pick. Το Twitter υποκλίθηκε στην ερμηνεία της Μαρίας Καβογιάννη και στην απόφαση του Χριστόφορου Παπακαλιάτη να θέσει το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας με όλη του την ωμότητα μπροστά μας από το 2ο επεισόδιο της σειράς Maestro.

 

«Ήταν ένα πολύ δύσκολο επεισόδιο για εμένα. Δεν είχα ξαναγυρίσει κάτι παρόμοιο, είχα πολύ μεγάλο άγχος. Στο μοντάζ το έβλεπα και αναρωτιόμουν αν θα άφηνα κάποιες σκηνές. Αλλά δεν μπορούσα αυτό το θέμα να το περάσω επιδερμικά. Ευτυχώς είμαι τυχερός που είχα την αριστουργηματική Μαρία Καβογιάννη, τον Γιώργο Μπένο και τον Γιάννη Τσορτέκη. Ήταν όλοι μαγκωμένοι την ημέρα που το γυρίζαμε. Ήταν μία σκηνή που μιλά για τη βία, καταδικάζοντας τη βία», είπε στο podcast του Maestro ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης.

Η Μαρία Καβογιάννη στη συνέχεια, λέγοντας στο παιδί της ότι όλα θα φτιάξουν, ότι ο κακοποιητής πατέρας του της υποσχέθηκε ότι «δεν θα ξαναγίνει», έφερε τους τηλεθεατές αντιμέτωπους με μία ακόμα ωμή πραγματικότητα. Αυτή της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν άνθρωποι σαν την ηρωίδα της σειράς Maestro να φύγουν από το περιβάλλον της κακοποίησης.

 

Μία δυσκολία που ενισχύεται από την έλλειψη υποστηρικτικού περιβάλλοντος. Βλέπεις στη σειρά Maestro έγινε ξεκάθαρο από το 2ο επεισόδιο ότι ακόμα κι όταν όλοι ξέρουν, κανείς δεν ενδιαφέρεται να κάνει κάτι γι’ αυτό.

 

Ο καθένας τη δουλίτσα του, στην κοινωνία την οποία ζούμε, στην κοινωνία όπου ο Φάνης (Φάνης Μουρατίδης) όταν ενημερώνεται για όσα ζουν ο Σπύρος και η Μαρία, προτιμά να συντηρεί τη δική του εικόνα τέλειας οικογένειας που δεν ανακατεύεται στις δουλειές των άλλων (κυρίως επειδή δεν θέλει να ξύσει κανείς κάτω από τη δική του επιφάνεια).

Η απάντηση στην ομοφοβία, ξεκάθαρη και δυνατή, ήρθε μέσα στο ίδιο επεισόδιο σε μία σκηνή όπου ο Φάνης μιλά με τη σύζυγό του. Όταν εκείνος αναφέρεται στις υπόνοιες για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του δικού τους γιου στη Σοφία (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου), εκείνη του κάνει μία αφοπλιστική ερώτηση. «Θα ήταν τόσο τραγικό αν ήταν γκέι;», αναρωτιέται κι εκείνος πάνω από το κινητό του, χωρίς καμία σύνδεση μαζί της απαντά «Θα δυστυχήσει». Η ατάκα που ακολούθησε έκανε και πάλι το Twitter να υποκλιθεί: «Ενώ εσύ που είσαι straight είσαι πολύ ευτυχισμένος ε;». Καμιά φορά δεν χρειάζονται παραπάνω λόγια για να αποδομήσεις το παράλογο.

 

Στο ίδιο επεισόδιο ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης μπόρεσε να χωρέσει και τον Μιχάλη (Αντίνοο Αλμπάνη) που κάνει πιθανότατα ενέσεις ινσουλίνης στον εαυτό του και μαζί πρόβαλλε το γεγονός ότι οι άνθρωποι που ζουν με «αόρατα» προβλήματα υγείας παραμένουν λειτουργικοί και ζουν την καθημερινότητά τους τόσο όμοια με αυτή των υπολοίπων. Το Twitter δεν άφησε ούτε αυτό το θέμα να περάσει απαρατήρητο, λέγοντας το απαραίτητο chapeau στον δημιουργό της σειράς Maestro.

 

Σε μία χρονιά όπου η ελληνική μυθοπλασία έχει επιστρέψει πλούσια, είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε πώς επιστρέφει. Η σειρά Maestro, είτε σου αρέσει η αισθητική και η σκηνοθεσία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη είτε όχι, έχει έρθει για να μιλήσει για το σήμερα.

 

Για να μιλήσει για την υποκρισία της Αγίας ελληνικής οικογένειας, στην οποία τα μέλη της θα πρέπει να αγαπιούνται εξαναγκαστικά όσο κι αν υποφέρουν το ένα από το άλλο, όπου όλοι θα πρέπει να προσποιούνται τους ρόλους που τους ανέθεσε η κοινωνία και όπου όλοι θα πρέπει να γυρίζουν το βλέμμα, να σπρώχνουν πληγές κάτω από το χαλί, να σιωπούν μέχρι να μην μπορούν πια να μιλήσουν. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης ήρθε να ξεμπροστιάσει τους φόβους που ακόμα μας τυραννούν.

«Ο φόβος δημιουργεί την άρνηση και η άρνηση δημιουργεί την υποκρισία», είπε ο ίδιος στο podcast της σειράς Maestro. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επέστρεψε κι ελπίζουμε να συνεχίζει να (ξεμπροστιάζει και να) εμπνέει.

Πηγή: ladylike.gr