Διατροφή sos για το φούσκωμα στο στομάχι! Το πρόγραμμα που θα σε ξεπρήξει αμέσως!

Με την επιστημονική επιμέλεια του Χάρη Γεωργακάκη, διαιτολόγου- διατροφολόγου

Διάβασε τις παρακάτω 30 ερωτήσεις και σε όσες απαντήσεις θετικά πρόσθεσε τα γράμματα για να ανακαλύψεις το κατάλληλο για σένα σχέδιο δράσης, που θα σε βοηθήσει να ξεφουσκώσεις.

Υποφέρεις από καταρροή, πονοκεφάλους, αναγούλες, μεταλλαγές διάθεσης, κόπωση, έκζεμα ή άλλα προβλήματα υγείας ταυτόχρονα με το φούσκωμα; Δ 2. Κοίταξε τη γλώσσα σου. Έχει έντονα σημάδια από την κάτω πλευρά ή μια γραμμή στη μέση; Π 3. Τα συμπτώματα χειροτερεύουν με τα χρόνια – ειδικά αν είσαι πάνω από 40; Δ 4. Τα δάχτυλα, οι αστράγαλοι, τα γόνατα ή το πρόσωπό σου πρήζονται όταν κάνει ζέστη ή όταν στέκεσαι όρθια για ώρα; Κ

5. Ώρες ώρες λαχταράς πίτσα, ζυμαρικά, τυρί ή γάλα; Δ 6. Θα χαρακτήριζες τη ζωή σου πολυάσχολη ή εκτός ελέγχου; Σ 7. Εάν πάρεις πραγματικό βάρος (όχι νερό), συσσωρεύεται κυρίως γύρω από τη μέση; Σ 8. Ξέρεις ή υποψιάζεσαι ότι το φούσκωμα χειροτερεύει όταν τρως μια συγκεκριμένη τροφή; Δ 9. Τρως τροφές με βάση το σιτάρι σχεδόν σε όλα τα γεύματα; Σ 10. Έχεις ασυνήθιστους μαύρους κύκλους στα μάτια, ακόμη κι αν δεν είσαι κουρασμένη; Δ 11. Ξυπνάς με ίσια κοιλιά αλλά μες στη μέρα πρήζεται; Π, Δ, Σ 12. Τα συμπτώματα εμφανίζονται κυρίως μία με δύο μέρες πριν από την έναρξη της περιόδου; Κ 13. Τελειώνεις το γεύμα σου σε λιγότερο από 10 λεπτά; Π, Σ 14. Κοιμάσαι λιγότερο από οκτώ ώρες τη νύχτα; Σ 15. Περνούν πάνω από 48 ώρες ανάμεσα στις κενώσεις; Π 16. Συνήθως κοιμάσαι γυρισμένη στη δεξιά πλευρά; Π 17. Διψάς συχνά; Κ 18. Ρεύεσαι ή έχεις αέρια περισσότερο από το φυσιολογικό; Π, Δ 19. Εάν απάντησες «ναι» στην ερώτηση 18, μήπως μπορείς να το συσχετίσεις με κάποια συγκεκριμένη τροφή; Δ 20. Πίεσε τον αστράγαλο με το δάχτυλο για 30 δευτερόλεπτα. Εμφανίζεται λακκουβίτσα στο δέρμα για 5 δευτερόλεπτα ή παραπάνω; Κ, Δ 21. Τα συμπτώματα χειροτερεύουν όταν είσαι αγχωμένη ή κουρασμένη; Σ 22. Παραλείπεις γεύματα ή αφήνεις να περάσουν πάνω από τέσσερις ώρες ενδιάμεσα; Π, Σ 23. Έχεις κράμπες στο στομάχι ή διάρροια; Σ, Δ 24. Εάν απάντησες «ναι» στην ερώτηση 23, μπορείς να το αποδώσεις σε συγκεκριμένα γεύματα που τρως; Δ 25. Εάν απάντησες «ναι» στην ερώτηση 23, τα συμπτώματα εμφανίζονται κυρίως όταν είσαι στρεσαρισμένη; Σ 26. Είναι τα ούρα σου σκούρα κίτρινα; Κ 27. Τρως πολλά έτοιμα γεύματα, επεξεργασμένα κρέατα (ζαμπόν, σαλάμι, παστουρμά, λουκάνικα), σούπες σε κονσέρβα και δημητριακά; Κ 28. Μαγειρεύεις με αλάτι, τρως αλατισμένα σνακς ή βάζεις αλάτι στο φαγητό σου; Κ 29. Τα συμπτώματα εξαφανίζονται όταν πας διακοπές; Σ 30. Συνήθως πίνεις λιγότερο από οκτώ ποτήρια των 250 ml νερό την ημέρα; Κ

Τώρα βρες το πρόγραμμα διατροφής που θα σε βοηθήσει να απαλλαγείς από το φουσκωμένο στομάχι:

Παράδειγμα ημερήσιου μενού Πρωινό: Βρόμη με νερό ή γάλα χωρίς λακτόζη με τρία αποξηραμένα βερίκοκα. Ένα μικρό ποτήρι χυμός πορτοκαλιού. Μεσημεριανό: Μεγάλη σαλάτα με σπανάκι, καλαμπόκι και ντοματάκια μαζί με τέσσερα κράκερ σικάλεως και λίγες σαρδέλες σε σάλτσα ντομάτας. Σνακ: Δύο χούφτες ανάλατα αμύγδαλα, ένα φρούτο. Βραδινό: Μπιφτέκια με άπαχο βοδινό ή ψιλοκομμένα λαχανικά, ντομάτες και πιπεριές.

Δοκίμασε επίσης…

Να διαβάσεις προσεκτικά την ετικέτα. Η μουστάρδα, η σόγια, τα ντρέσινγκ και τα ντιπ συχνά περιέχουν ίχνη σιταριού και γαλακτοκομικών. Να κάνεις εξέταση για κάντιντα (Candida Albicans). Μόλις ξυπνήσεις, φτύσε μία φορά όσο περισσότερο μπορείς μέσα σε ένα γυάλινο ποτήρι. Εάν μετά από 30 λεπτά το σάλιο γίνει γκρίζο και αρχίσει να βγάζει εκβλαστήματα, τότε έχεις υπερβολική ποσότητα μύκητα κάντιντα στον οργανισμό, γι’ αυτό πρέπει να κόψεις τη ζάχαρη και τη μαγιά. Eάν απάντησες περισσότερα Σ, Κ ή Π…

Εάν απάντησες περισσότερα Σ Μάλλον το στρες είναι η αιτία του φουσκώματος. Προσπάθησε να ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα που θα σε βοηθήσει να μείνεις ήρεμη, ακολουθώντας ένα συνδυασμό διατροφικών αλλαγών και ψυχολογικών συμβουλών.

Παράδειγμα ημερήσιου μενού Πρωινό: 40 γραμμ. βρόμη με νερό, 1 κουταλιά του γλυκού σταφίδες και μία μπανάνα σε φέτες. Μεσημεριανό: Δύο φέτες ψωμί σικάλεως ή ολικής αλέσεως με 125 γραμμ. σαρδέλες ή 1/4 λιωμένο αβοκάντο με ψιλοκομμένες κίτρινες πιπεριές. Σέρβιρε με σαλάτα με καρότο, κρεμμύδια και αγγούρι. Σνακ: Τέσσερα μικρά κομμάτια μαύρης σοκολάτας. Βραδινό: Σολομός με σαλάτα από φακές.

Δοκίμασε επίσης…

Να αυξήσεις την άσκηση. Η άσκηση μειώνει το στρες καθώς εξαφανίζει την αδρεναλίνη, που σε κάνει νευρική. Προσπάθησε να γυμνάζεσαι τουλάχιστον τρεις φορές από 30 λεπτά την εβδομάδα. Να κάνεις το τεστ του φακού. Ρίξε έντονο φως στις κόρες των ματιών ενώ κοιτάς σε έναν καθρέφτη. Εάν διασταλούν, αντί να συσταλούν, θα πρέπει να υιοθετήσεις συνήθειες που ρυθμίζουν την αδρεναλίνη, όπως το να τρως τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C και να πίνεις τσάι γλυκόριζας (είναι κατάλληλο για τόνωση και προστασία του ήπατος και γενικά όλου του πεπτικού συστήματος).

Εάν απάντησες περισσότερα Κ Η πιο πιθανή αιτία για το φούσκωμά σου είναι η κατακράτηση υγρών, οπότε θα χρειαστείς ένα διατροφικό πρόγραμμα που θα εξασφαλίσει την αποβολή των επιπλέον υγρών.

Παράδειγμα ημερήσιου μενού Πρωινό: 125 γραμμ. ημιάπαχο γιαούρτι μαζί με δύο χούφτες ηλιόσπορο και δύο χούφτες φράουλες. Ένα ποτήρι χυμός βατόμουρου. Μεσημεριανό: 150 γραμμ. γαλοπούλα σε φέτες και απεριόριστη ποσότητα σαλάτα με μαρούλι, ψιλοκομμένο μήλο και αχλάδι με μια χούφτα καρύδια. Σνακ: Δύο φρούτα με 125 γραμμ. τυρί κότατζ. Βραδινό: Λίγες ψαροκροκέτες με μία κουταλιά της σούπας πουρέ ή μπιφτέκια λαχανικών, σερβιρισμένα με σοταρισμένα λαχανικά.

Δοκίμασε επίσης…

Να τρίψεις το σώμα σου με βούρτσα. Με μία που θα έχει σκληρές τρίχες τρίψε με μεγάλες απαλές κινήσεις τα χέρια, τα πόδια και τον κορμό με κατεύθυνση προς την καρδιά, για να διεγείρεις τη λεμφική κυκλοφορία. Διουρητικά αιθέρια έλαια. Τα έλαια αγριοκυπάρισσου, κυπάρισσου και μάραθου θα σε βοηθήσουν να καταπολεμήσεις την κατακράτηση. Πρόσθεσε πέντε σταγόνες από το έλαιο της επιλογής σου σε 10 ml λάδι βάσης, όπως το αμυγδαλέλαιο ή σταφυλέλαιο, και πρόσθεσέ το στο αφρόλουτρο κάθε βράδυ (μην το κάνεις ωστόσο αν έχεις επιληψία).

Εάν απάντησες περισσότερα Π Τα προβλήματα του πεπτικού συστήματος υπάρχουν πίσω από το φούσκωμα. Πρέπει να αποτοξινωθείς για να αυξήσεις τα επίπεδα των πεπτικών ενζύμων στο σώμα σου και να ενισχύσεις τα επίπεδα καλών βακτηρίων.

Παράδειγμα ημερήσιου μενού 30 λεπτά πριν από το πρωινό, πιες 1 με 2 κουταλιές του γλυκού χυμό λεμονιού σε ένα ποτήρι ζεστό νερό. Επανάλαβε πριν από κάθε γεύμα στη διάρκεια της ημέρας. Εάν εμφανίσεις δυσπεψία έπειτα από αυτό, άφησέ το γιατί πιθανόν έχεις υπερπαραγωγή στομαχικών οξέων. Πρωινό: 40 γραμμ. βρόμη με νερό ή μία φέτα ψωμί ολικής αλέσεως με μία κουταλιά του γλυκού ταχίνι. Μεσημεριανό: 250 γραμμ. ψητές πατάτες γαρνιρισμένες με 3 κουταλιές της σούπας σπιτική λαχανοσαλάτα (φτιαγμένη με τριμμένο καρότο, λάχανο και κρεμμύδι) και παντζάρια. Σνακ: Μία φέτα ανανάς και μία μπανάνα. Δείπνο: Γαρίδες και σοταρισμένα λαχανικά.

Δοκίμασε επίσης…

Την καθημερινή λήψη προβιοτικών. Την αποφυγή του αλκοόλ. Το υγιές συκώτι είναι ζωτικής σημασίας για την καλή πέψη αφού παράγει χολή, που βοηθά το σώμα σου να διασπάσει γρήγορα το λίπος. Ιατρική σημείωση Στις σοβαρές αλλά ασυνήθιστες (σπάνιες) αιτίες φουσκώματος στην κοιλιά περιλαμβάνονται ο ασκίτης (πλεονάζον υγρό στο χώρο ανάμεσα στους ιστούς που επικαλύπτουν την κοιλιά και τα κοιλιακά όργανα) και οι όγκοι, όπως ο καρκίνος των ωοθηκών. Εάν ανησυχείς, επισκέψου άμεσα το γυναικολόγο σου.

Πηγή

loading...

Αφήστε το σχόλιό σας

comments