8 ισχυρές χειροποίητες θεραπείες για την υπέρταση.

Το αίμα μας κινείται μέσα στις φλέβες και τις αρτηρίες. Η πίεση που ασκεί το αίμα σε αυτές τις φλέβες και τις αρτηρίες ονομάζεται πίεση του αίματος, η οποία επηρεάζει τον τρόπο που χτυπάει η καρδιά. Εάν το αίμα σας ασκεί περισσότερη πίεση στις φλέβες και τις αρτηρίες από το φυσιολογικό, τότε η πίεση του αίματός σας είναι υψηλή.

Η υπέρταση είναι η ασθένεια  από την μόνιμα υψηλή πίεση του αίματος. Παρόλο που είναι φυσιολογικό για τους περισσότερους να έχουν αυξημένη πίεση έπειτα από άσκηση ή έκθεση σε στρεσογόνες καταστάσεις, η υπέρταση αποτελεί πρόβλημα επειδή η πίεση του αίματος είναι υψηλή ακόμη και στην ηρεμία (κάτι που σημαίνει ότι το έργο της καρδιάς είναι αυξημένο), ενώ δεν θα έπρεπε. Εάν δεν λάβουμε τα μέτρα μας ώστε να αντιμετωπισθεί  η υπέρταση,  μπορεί  να αποβεί επικίνδυνη.

Σημείωση: Θα πρέπει πάντοτε να συμβουλεύεστε το γιατρό σας εάν ανησυχείτε για την πίεση του αίματός σας.

Παρακάτω, αναφέρουμε λίγους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα της υπέρτασης στο σπίτι:

  1. Διαλογισμός.  Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε την πίεση του αίματος είναι να  χαλαρώσετε. Έρευνες έχουν δείξει ότι η βαθιά αναπνοή είναι ένας υπέροχος τρόπος για τη μείωση των καρδιακών παλμών και της πίεσης του αίματος. Αφιερώστε τουλάχιστον 10 λεπτά ημερησίως παίρνοντας βαθιές ανάσες και χαλαρώνοντας.
  1. Μην καταναλώνετε καφεΐνη. Δεν είναι ξεκάθαρη η επίδραση της καφεΐνης στην πίεση του αίματος. Όμως, οι ερευνητές υποπτεύονται ότι το συστατικό αυτό αυξάνει έστω και λίγο τους καρδιακούς παλμούς. Δοκιμάστε να μειώσετε την καφεΐνη ή προτιμήστε να πίνετε τσάι βοτάνων  το πρωί αντί για καφέ.
  1. Άσκηση. Ίσως φαίνεται παράλογο για την άσκηση, όταν γνωρίζετε ότι έτσι θα αυξηθούν οι καρδιακοί παλμοί και, συνεπώς, η πίεση του αίματος. Όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι η τακτική άσκηση (ακόμη και το γρήγορο βάδην λίγες φορές την εβδομάδα) μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου της υπέρτασης, όπως και στη μείωση της πίεσης του αίματος κατά την ηρεμία. Εάν υποφέρετε από σοβαρή υπέρταση, συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.
  1. Ύπνωση. Κάποιοι άνθρωποι εφαρμόζουν τεχνικές αυτό-ύπνωσης για τη μείωση του άγχους, την αποβολή κακών συνηθειών και τη βελτίωση του ύπνου. Μπορείτε να συμβουλευτείτε κάποιον επαγγελματία ή να παρακολουθήσετε κάποια διδακτικά βίντεο στο διαδίκτυο.
  1. Καταναλώνετε περισσότερες ίνες. Περίπου 25 έρευνες έχουν δείξει ότι οι διατροφικές ίνες μπορούν να συμβάλουν  με ασφάλεια στη μείωση της πίεσης του αίματος. Οι διατροφικές ίνες βοηθούν το πεπτικό σύστημα να λειτουργήσει καλύτερα και αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού. Έτσι, είναι ευκολότερο να χάσετε βάρος (και έτσι συνεπώς μειώνεται και η πίεση του αίματος).
  1. Σταματήστε το κάπνισμα. Είναι γνωστό ότι η νικοτίνη επηρεάζει τη λειτουργία της καρδιάς. Έρευνες έχουν δείξει ότι η νικοτίνη αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς και την πίεση του αίματος. Ένας από τους γρηγορότερους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε την πίεση του αίματος είναι να σταματήσετε αυτή τη συνήθεια.
  1. Μην βάζετε αλάτι στο φαγητό σας. Ένας βασικός λόγος της υψηλής πίεσης και της υπέρτασης είναι η μεγάλη κατανάλωση αλατιού. Ο οργανισμός σας κρατάει τα υγρά όταν καταναλώνετε περιττό αλάτι και έτσι αυξάνεται και η πίεση στις φλέβες και τις αρτηρίες. Εάν μειώσετε την κατανάλωση αλατιού, θα μειωθεί και η πίεση.
  1. Καταναλώνετε βοτανικά συμπληρώματα. Δοκιμάστε να καταναλώσετε βοτανικά συμπληρώματα όπως Ιχθυέλαιο για να αυξηθούν τα υγιή λίπη στον οργανισμό σας. Τα υγιή λίπη βοηθούν τον οργανισμό να απορροφήσει τις απαραίτητες βιταμίνες. Τα υγιή λίπη είναι ωφέλιμα  για την καρδιά και η υγιής καρδιά δεν χρειάζεται να κουράζεται τόσο πολύ όταν δεν υπάρχει ανάγκη.

Πηγή