να ξεπεράσεις το άγχος

6 συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις το άγχος

O Κουέντιν Βένι διαγνώστηκε με γενικευμένη διαταραχή άγχους και κρίσεις πανικού πριν λίγα χρόνια. Όπως μας λέει, η ζωή του έγινε «σαν roller coaster γεμάτο με φάρμακα και αντικαταθλιπτικά».  Αρχικά, ο γιατρός του επέμενε πως η φαρμακευτική αγωγή του είναι απαραίτητη λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης. Εκείνος ωστόσο, βλέποντας πως σιγά-σιγά εθιζόταν στα χάπια, αποφάσισε πως έπρεπε να τα σταματήσει – και ύστερα από καιρό, πολλά λάθη και προσπάθεια, τα κατάφερε: έμαθε ακριβώς τι είναι αυτό που τον βοηθά να ελέγχει το άγχος και τις κρίσεις του, έκοψε το κάπνισμα και κάπως έτσι δεν είχε ανάγκη πια τη φαρμακευτική αγωγή.
Να λοιπόν, τι μπορεί να βοηθήσει και εσένα να ξεπεράσεις το άγχος, σύμφωνα με τον Κουέντιν:
1. Ανανέωσε το δωμάτιό σου με DIY διακοσμητικά

«Τις περισσότερες φορές η διάθεση που θα έχουμε όλη την ημέρα, καθορίζεται από τα πρώτα κιόλας λεπτά που ξυπνάμε», λέει ο Κουέντιν. Γεμίζοντας λοιπόν το δωμάτιο μας με χρώματα, λουλούδια και όμορφα σχέδια, φροντίζουμε να έχουμε καλή διάθεση από τη στιγμή που θα σηκωθούμε από το κρεβάτι. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι κάτι ακριβό και φανταχτερό. Ακόμα και κάτι που θα ζωγραφίσεις με πολλά χρώματα θα φτιάξει και το δωμάτιο και τη διάθεσή σου.

2. Διάβασε..

..βιβλία αυτοβοήθειας ή αληθινές ιστορίες που εμπνέουν. Μαθαίνοντας για τις εμπειρίες άλλων και διαβάζοντας τις συμβουλές τους μπορεί να βρεις λύσεις και στα δικά σου προβλήματα.

3. Πήγαινε στη φύση

Οι βόλτες και οι περίπατοι σε εξωτερικό χώρο δεν σε γεμίζουν μόνο με τη Βιταμίνη D που σου λείπει: δίνουν ενέργεια, αποφορτίζουν τον εγκέφαλο, σε βοηθούν να αποβάλλεις το στρες και το άγχος.

Extra tip: Η ενασχόληση με τον κήπο και τα λουλούδια σoυ είναι σούπερ χαλαρωτική

4. Κάνε διαλογισμό καθημερινά
«Το περισσότερο από το άγχος που νιώθουμε έχει να κάνει με το μέλλον μας», λέει ο Κουέντιν. «Ο διαλογισμός σε βοηθάει να γυρίσεις στο παρόν. Αν δεν ξέρεις ακριβώς πώς να το κάνεις, ξεκίνα μένοντας καθιστή χωρίς να μιλάς για λίγα λεπτά, παρατηρώντας το ρυθμό της αναπνοής σου. Δεν χρειάζεται να καθίσεις οκλαδόν για να νιώσεις τη διαφορά. Απλά βρες κάποιο άνετο σημείο και αφιερώσου στις αναπνοές. Το πιο σημαντικό δεν είναι τόσο το να αφήσεις τις σκέψεις σου ελεύθερες,  αλλά το να τις παρατηρείς».
5. Άσε τη δουλειά στη δουλειά

Βάλε στον εαυτό σου όρια – το σπίτι σου πρέπει να είναι για να χαλάρωνεις, όχι για να δουλεύεις. Κλείσε το επαγγελματικό σου κινητό με το που γυρίσεις σπίτι και προσπάθησε να αποφύγεις το internet – τα emails μπορούν να περιμένουν.

6. Άσε τη δημιουργικότητά σου ελεύθερη
«Ναι, το άγχος, αν το χειριστείς σωστά μπορεί να δώσει τροφή στη δημιουργικότητά σου, με πολύ θετικό τρόπο», τονίζει ο Κουέντιν. «Με ό,τι και αν σε ευχαριστεί να απασχολείσαι, φρόντισε να αφιερώνεις κάθε φορά όλη την ενέργειά σου αυτό. Αν σου αρέσει να μαγειρεύεις, φώναξε τις φίλες σου και διοργανώστε όλες μαζί ένα γαστρονομικό soiree. Αν σου αρέσει το tango, ξεκίνα μαθήματα μόνη σου, μέσα από tutorials στο Youtube»
Extra tip: ο στόχος είναι η εξέλιξη, όχι η τελειότητα. Με αυτό στο μυαλό μας, τα πράγματα μοιάζουν διαφορετικά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *