Τροφές που βελτιώνουν την υγεία εξουδετερώνοντας τις φλεγμονές

Οι χρόνιες φλεγμονώδεις νόσοι έχουν πάρει πλέον την μορφή μιας μίας κοινής επιδημίας της καθημερινότητάς μας. Κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων με προβλήματα υγιείας από χρόνιες φλεγμονώδεις και άλλες νόσους, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, διάμεση κυστίτιδα, καταθλιπτικές καταστάσεις, την ινομυαλγία, και το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.

Αυτές οι φλεγμονώδεις καταστάσεις συνδέονται συνήθως με την κακή ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος. Για να ξεπεραστούν αυτές οι συνθήκες αρχίζουμε με την ανοικοδόμηση του εντερικού τοιχώματος στο σώμα, το οποίο είναι ένα από τα πιο κρίσιμα βήματα της αντιμετώπισης, και τη βελτιστοποίηση των επιπέδων της βιταμίνης D.

Ο υπερπληθυσμός των ανταγωνιστικών οργανισμών στο έντερο προκαλεί βλάβη στο εντερικό τοίχωμα και επιτρέπει στα σωματίδια των τροφίμων να περάσουν και να καταλήξουν στην κυκλοφορία του αίματος. Όταν τα σωματίδια αχώνευτων τροφών εντοπίζονται από το ανοσοποιητικό σύστημα, αναγνωρίζονται σαν ξένοι εισβολείς στο σώμα. Τότε το ανοσοποιητικό σύστημα εξαπολύει επίθεση δημιουργώντας έτσι φλεγμονές οι οποίες στη συνέχεια προκαλούν μια αλλεργική αντίδραση.   Αυτό είναι πολύ σοβαρό και κρίσιμο πρόβλημα, το οποίο πρέπει πάση θυσία να λύσουμε, εάν θέλουμε να έχουμε καλή υγιεία: Όλες οι ασθένειες προέρχονται από το έντερο. Ιπποκράτης (460-370 π.κ.χ.)  Γαστρεντερικό η Βάση της Καλής Υγείας – Προστατέψτε το

Τα πιο κοινά αλλεργιογόνα τρόφιμα που καλά είναι να αποφεύγουμε περιλαμβάνουν, εκτός των άλλων και τη γλουτένη που περιέχεται σε σπόρους όπως το σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη, βρώμη κ.α. Επίσης διάφορα φρούτα, αυγά, και τα βαρέα πρωτεΐνουχα συχνά δεν έχουν καλή ανεκτικότητα στο έντερο. Και προφανώς όλες οι επεξεργασμένες και οι τεχνητές τροφές, πρέπει να αποφεύγονται πάση θυσία. «Τροφή» Η γλουτένη ναι, είναι ένα πρόβλημα, αλλά μόνο για ορισμένη μερίδα του πληθυσμού που έχει δυσανεξία και όχι για όλους μας. Περισσότερα προβλήματα δημιουργούνται από τις δικές μας επεμβάσεις δήθεν «βελτιωποίησης» των τροφίμων. Όμως π.χ.: Η κοιλίτσα του σιταριού και η δραματική τροποποίηση μιας υγιεινής τροφής

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την ανοικοδόμηση του εντερικού τοιχώματος είναι να καταναλώνουμε διάφορα υγρά με βάση το διαιτολόγιο για 6 εβδομάδες.

Αυτό περιλαμβάνει φυσικούς χυμούς φρούτων ή λαχανικών, όπως το σιταροχορτο & ο χυμός από λάχανο. 

– Το σιταρόχορτο είναι γνωστό για την απίστευτη περιεκτικότητα σε χλωροφύλλη και την ικανότητα του να καθαρίσει το αίμα. Δείτε και Η μεγάλη αξία του άγνωστου σιταρόχορτου Σιταρόχορτο το Απαραίτητο και πως Παρασκευάζεται

– Το Λάχανο έχει μεγάλη περιεκτικότητα στο αμινοξύ L-γλουταμίνη το οποίο φαίνεται ότι βοηθά στη διαδικασία επούλωσης του γαστρεντερικού σωλήνα μέσω ενός μηχανισμού που δεν είναι ακόμη γνωστός.

Τρόφιμα προϊόντα ζύμωσης, όπως η κομπούχα, το κεφίρ και άλλα προβιοτικά δημιουργούν ωφέλιμους μικρο-οργανισμούς για το έντερο. Η υψηλή ποιότητα σε προβιοτικά που να περιέχουν μια ευρεία ποικιλία διαφορετικών βακτηριακών στελεχών και πάνω από 50 δισεκατομμύρια μικροοργανισμών είναι πολύ κάλο και συνιστάται ως ένα καθημερινό συμπλήρωμα που ανανεώνει την υγεία των εντέρων.

Μια αντιφλεγμονώδη διατροφή και ένας σωστότερος τρόπος ζωής είναι ζωτικής σημασίας για την πλήρη αποκατάσταση από αυτές τις συνθήκες και προβλήματα. Τα αντιφλεγμονώδη τρόφιμα βοηθούν να διαμορφωθεί το ανοσοποιητικό σύστημα και να καταπολεμήσει τις φλεγμονές.

Για την καταπολέμηση των φλεγμονών είναι βασικό να αποφεύγεται εντελώς οι τεχνητές – επεξεργασμένες τροφές, η ζάχαρη και τα σάκχαρα και τα αλλεργιογόνα τρόφιμα, όπως αναφέρονται παραπάνω.

Η λήψη σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα EPA και DHA ανανεώνει το ανοσοποιητικό σύστημα από την αποκατάσταση της φυσικής ισορροπίας στα τοίχωμα των λιπιδίων της κυτταρικής μεμβράνης.

Άλλα αντιφλεγμονώδη τρόφιμα είναι τα καρύδια και τα μούρα. Είναι επίσης φορτωμένα με L-γλουταμίνη και αυξάνει την κυτταρική μεμβράνη της γλουταθειόνης που είναι τόσο αναγκαία για την ανοικοδόμηση του εντέρου

Αντιφλεγμονώδη βότανα, όπως η κουρκούμη, το τζίντζερ, Boswellia, κανέλα, δεντρολίβανο, ρίγανη θα πρέπει να τα χρησιμοποιούντε όσο το δυνατόν περισσότερο.

Για έναν ισορροπημένο οργανισμό είναι απαραίτητη προϋπόθεση η βιταμίνης D σε επιθυμητά επίπεδα. Ανάμεσα στα πολλά άλλα οφέλη, η βιταμίνη D βοηθά το σώμα να αναγνωρίσει μεταξύ των ξένων εισβολέων στον οργανισμό . Αυτό μειώνει τη φλεγμονή και τις αυτοάμυνες αντιδράσεις. Επιπλέον, σε υγιή επίπεδα η βιταμίνης D προωθεί τα φυσικά κύτταρα δολοφόνων και των μακροφάγων που καταστρέφουν τα ανταγωνιστικά μικρόβια και τα άλλα παθογόνα.

Τα ωμέγα είναι το Α και το Ω της διατροφής μας! via