Πώς να ανακουφίσετε τους πόνους της φλεβίτιδας και των κιρσών

Κουρασμένα, πιεσμένα πόδια, κράμπες, κάψιμο, πόνοι… Η φλεβίτιδα είναι μια πραγματικότητα που μπορεί να χαλάσει την ποιότητα ζωής μας. Σχεδόν το 50 τοις εκατό των γυναικών υποφέρουν από κιρσούς, είτε μιλάμε για τις μικρές, δυσδιάκριτες φλέβες που θυμίζουν σχήμα ρίζας είτε την πιο προφανή εκδοχή τους, πρησμένες και μπλε που δημιουργούν πόνους. Υπάρχουν όμως τρόποι να ανακουφιστούμε από τον πόνο της φλεβίτιδας και των κιρσών;

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος αντιμετώπισης των πόνων της φλεβίτιδας και των κιρσών είναι η εγχείριση. Τα τελευταία χρόνια, οι επεμβάσεις με λέιζερ είναι πολύ συνηθισμένες αλλά παρόλα αυτά δεν αποκλείουν την περίπτωση να επανέλθουν οι κιρσοί. Όταν το πρόβλημα οφείλεται σε κακή κυκλοφορία του αίματος, είναι πολύ πιθανό να επανέλθουν. Η κληρονομικότητα, ο καθιστικός τρόπος ζωής και η διατροφή σας είναι οι κύριοι παράγοντες εμφάνισης της φλεβίτιδας. Στο άρθρο αυτό θα σας μάθουμε πώς να ανακουφίζεtε τους πόνους των κιρσών και πώς να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας εάν πάσχετε από φλεβίτιδα με απλό και οικονομικό τρόπο.

 1. Ξεκινήστε με αλλαγή της διατροφής σας

  • Για να ανακουφίσετε τα πόδια σας και να σταματήσετε να τα νιώθετε τόσο βαριά, το πρώτο σημαντικό βήμα είναι να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες. Περιορίστε το αλάτι που τρώτε με τα γεύματα, τις συσκευασμένες και πολύ αλατισμένες τροφές, τα τουρσιά, τα αλλαντικά και το κόκκινο κρέας. Όλα αυτά τα τρόφιμα κάνουν τον οργανισμό να συσσωρεύει υγρά και χειροτερεύουν τον πόνο.
  • Οι φυτικές ίνες είναι πολύ σημαντικές για ανακουφίση των πόνων των κιρσών. Σύμφωνα με πολλές επιστημονικές μελέτες, η έλλειψη πρόσληψης φυτικών ινών αυξάνει την πίεση στην κοιλιακή χώρα και προκαλεί φλεβική ανεπάρκεια, η  οποία με τη σειρά της φέρνει φλεβίτιδα ή ακόμα και αιμορροΐδες.
  • Η καλύτερη και συχνότερη συμβουλή είναι να έχετε διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, άλευρα ολικής άλεσης… Όλα τους θα βελτιώσουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματός σας. Τα φρούτα που περιέχουν φλαβονοειδή είναι τα καλύτερα: πορτοκάλια, λεμόνια, μήλα, κεράσια, μύρτιλα (κράνμπερι) κ.α.
  • Πίνετε τουλάχιστον δύο λίτρα νερό την ημέρα.

 2. Φαρμακευτικά φυτά

  • Μια πολύ αποτελεσματική θεραπεία για ανακουφίση από τους πόνους και το πρήξιμο στα πόδια είναι να καταφύγετε στα θεραπευτικά φυτά που ενδείκνυνται για την υγεία των φλεβών. Είναι ένα όπλο της φύσης κατά της διαστολής των τριχοειδών αγγείων που επίσης βελτιώνει τις αντιστάσεις τους.
  • Υπάρχουν επίσης αντιφλεγμονώδη φυτά που μειώνουν το πρήξιμο και προσφέρουν αντιοξειδωτικά αποτελέσματα.
  • Τα φυτά που θα πρέπει να προμηθευτείτε είναι φύλλα αμαμηλίδας, φύλλα κόκκινου αμπελιού και Gingko biloba. Μπορείτε να τα βρείτε όλα σε καταστήματα με βότανα όπως και καταστήματα φυτικών ειδών. Καλύτερα να τα παίρνετε κάθε μέρα με πλήρη συνέπεια. Μπορείτε να βρείτε τα ίδια φυτά σε μορφή τζελ ή αλοιφής για να κάνετε μασάζ στα πόδια το οποίο θα ανακουφίσει αποτελεσματικά τους πόνους σας.

3. Οι ευεργετικές ιδιότητες της ιπποκαστανιάς

  • Τα κάστανα της ιπποκαστανιάς αποτελούν μια από τις πιο αποτελεσματικές θεραπείες για τη φλεβίτιδα. Οι σπόροι τους περιέχουν ένα συστατικό που ονομάζεται «εσκίνη», η οποία βοηθά στην διατήρηση της καλής ροής του αίματος. Το γεγονός αυτό αποδεικνύουν πολλές επιστημονικές μελέτες, οι οποίες δείχνουν ότι μειώνει το πρήξιμο και έτσι αποτρέπει την κατακράτηση υγρών.
  • Μειώνουν τους πόνους, την αίσθηση ότι τα πόδια είναι βαριά, όπως και τις κράμπες. Προσφέρουν πολύ καλή αντιμετώπιση των κιρσών όπως και του έλκους και των αιμορροΐδων.
  • Μπορείτε να βρείτε το ιπποκάστανο σε καταστήματα που πουλούν βότανα και φυσικά είδη διατροφής και περιποίησης, σε μορφή κάψουλας. Η συνιστώμενη δοσολογία είναι 400 mg δύο φορές την ημέρα, ένα χάπι με το πρωινό και ένα πριν από το δείπνο. Θα αποτρέψει τις κράμπες και τον νυχτερινό πόνο της φλεβίτιδας.

4. Άλλες γενικές συμβουλές για περιορισμό των πόνων της φλεβίτιδας

  • Όταν επιστρέφετε σπίτι, εάν είναι δυνατόν ξεκουραστείτε για δέκα λεπτά, ξαπλωμένοι στον καναπέ με τα πόδια ψηλά. Μπορείτε να βάλετε απλά ένα μαξιλάρι για να τα στηρίξετε, ή να τα στηρίξετε στον τοίχο. Έτσι θα υποχωρήσει το πρήξιμο.
  • Η αλόη βέρα επίσης συνιστάται ιδιαίτερα για την ανακούφιση του πρηξίματος των φλεβών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τζελ του εσωτερικού του φυτού για να κάνετε μαλάξεις στα πόδια – η αίσθηση θα είναι ιδιαίτερα δροσερή και χαλαρωτική.
  • Όταν ξαπλώνετε για ύπνο, να θυμάστε πως είναι πάντα καλύτερο να κοιμάστε με τα πόδια σας σε λίγο ψηλότερο επίπεδο από το υπόλοιπο σώμα. Βάλτε  κάτι από κάτω για να τα σηκώσει, όπως ένα επιπλέον στρωματάκι ή ένα μαξιλάρι και βρείτε την πιο άνετη θέση.
  • Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την πίεση του αίματός σας.
  • Αποφύγετε την πολύ καθιστική ζωή. Είναι σημαντικό για αυτήν την πάθηση αλλά και τη γενικότερη υγεία του οργανισμού σας να κινείστε όσο συχνότερα μπορείτε. Εάν η δουλειά σας είναι καθιστική, αρπάξτε κάθε ευκαιρία να κινηθείτε ή να περπατήσετε. Αφού φτάσετε σπίτι, κάντε έναν εικοσάλεπτο περίπατο. Η ποδηλασία είναι επίσης πολύ καλή και αποτελεσματική επιλογή.
  • Προσπαθήστε να μην φοράτε πολύ στενά ρούχα, καθώς δυσκολεύουν την κυκλοφορία του αίματος στα πόδια.
  • Η εφαρμογή κρύου και ζέστης είναι επίσης ιδιαίτερα αποτελεσματική.Ξεκινήστε με μια ζεστή πετσέτα, πιέζοντας τις πρησμένες φλέβες. Κάντε το ίδιο με μια πετσέτα που βουτήξατε σε κρύο νερό. Η απότομη αλλαγή στη θερμοκρασία είναι πολύ χαλαρωτική και αποτελεσματική στην διασφάλιση της σωστής κυκλοφορίας του αίματος στα πόδια σας.

Πηγή