Προβλήματα των οστών και πώς να τα αποφύγετε

Το σώμα πολλές φορές δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει το ασβέστιο που βρίσκεται στο γάλα και γι’ αυτόν το λόγο μπορείτε να καταναλώνετε άλλες τροφές οι οποίες είναι πλούσιες σε ασβέστιο έτσι ώστε να λαμβάνετε καθημερινά την ποσότητα ασβεστίου που χρειάζεται ο οργανισμός σας.

Οι παθήσεις των οστών, μια από τις πιο γνωστές η οστεοπόρωση, οφείλονται συνήθως σε γενετικούς παράγοντες, μολύνσεις, φτωχή ανάπτυξη των οστών ή στην κακή διατροφή. Ενώ οι πρώτες περιπτώσεις είναι πιο δύσκολο να αποφευχθούν, μπορείτε να προσέξετε την υγεία σας και με αυτόν τον τρόπο να αποφύγετε μελλοντικά προβλήματα των οστών.

Σε αυτό το άρθρο θα σας εξηγήσουμε ποιά είναι τα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας ακόμα και σαν ένα είδος συμπληρώματος έτσι ώστε τα οστά σας να μην έχουν ελλείψεις στο μέλλον, όπως επίσης και τι πρέπει να αποφύγετε ή να περιορίσετε για την καλύτερη πρόληψη τωνπροβλημάτων των οστών.

Παρά τη βαρύτητα που δίνουμε στο ασβέστιο, όταν αναφερόμαστε στην υγεία των οστών, υπάρχουν άλλα στοιχειώδη θρεπτικά συστατικά τα οποία έχουν την ίδια αξία με το ασβέστιο. Στην πραγματικότητα, χρειάζεστε μια ισορροπημένη δόση όλων των μεταλλικών στοιχείων για το σώμα σας για να έχετε γερά και υγιή οστά.

 Τροφές που ενισχύουν την επαναμεταλλικοποίηση

  • Παρά το γεγονός ότι το γάλα και τα παράγωγά του είναι πλούσια σε ασβέστιο, μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι δεν απορροφώνται τόσο εύκολα από το σώμα ενός ενήλικα. Γι αυτό το λόγο, σας προτείνουμε άλλες τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο, όπως είναι οι σπόροι σησαμιού που έχουν περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και απορροφώνται πολύ πιο εύκολα.
  • Φύκια: Τα φύκια αποτελούν μια από τις πλουσιότερες πηγές μεταλλικών στοιχείων (σπιρουλίνα, Κόμπου, θαλάσσια μακαρόνια, Νόρι, Γουακάμε, Άγαρ-άγαρ, κτλ.). Μπορείτε να τα συμπεριλάβετε σε βραστό, ρύζι, σούπα, ζυμαρικά, λαχανικά καθώς και σε οποιοδήποτε πιάτο χρειάζεται μαγείρεμα.
  • Βραστό καρότο: Είναι ακόμη πιο πλούσιο σε ασβέστιο από ότι όταν καταναλώνετε ωμό.
  • Περουβιανό τζίνσενγκ: Περιέχει πολύ ασβέστιο και σίδηρο ενώ παράλληλα είναι ιδανικό για τη ρύθμιση των ορμονών. Είναι εξαιρετικό για όσους έχουν μη ελεγχόμενη υπέρταση ή υπερενεργητικό ανοσοποιητικό σύστημα. Ωστόσο, θα πρέπει να προσέχετε την ποσότητα που καταναλώνετε κάθε φορά.
  • Εκουιζέτο (Ιππουρίδα): Είναι πλούσιο σε πυρίτιο, ένα μεταλλικό στοιχείο που στηρίζει τη δομή των οστών. Μπορείτε να πίνετε δύο ή τρεις κούπες την ημέρα.
  • Θαλασσινό νερό: Ένα φυσικό και ισορροπημένο συμπλήρωμα που μπορείτε να το βρείτε σε καταστήματα υγιεινών τροφών. Σας προτείνουμε να πίνετε μια κουταλιά της σούπας πριν από κάθε γεύμα. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σαν καρύκευμα στα φαγητά σας ή να αντικαταστήσετε το θαλασσινό ή επιτραπέζιο αλάτι με αυτό.

Μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες

Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την υγεία των οστών, αλλά δεν λαμβάνονται μόνο από το κρέας, τα ψάρια και τα αβγά. Στην πραγματικότητα, η υπερβολική ποσότητα ζωικών πρωτεϊνών μπορεί να επιδεινώσει ή να επιταχύνει ορισμένες περιπτώσεις οστεοπόρωσης. Επομένως, σας προτείνουμε μερικά από αυτά τα λαχανικά που αποτελούν πηγές πρωτεϊνών και απορροφώνται εύκολα από το σώμα σας:

  • Όσπρια
  • Λάχανα αλφάλφα
  • Αβοκάντο
  • Αποξηραμένα, ωμά  φρούτα
  • Σπιρουλίνα

Η σημασία της βιταμίνης D

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου και μαγνησίου από τα οστά. Το σώμα την παράγει φυσικά όταν εκτίθεστε στο φως του ήλιου και γι αυτόν το λόγο σας προτείνουμε να περνάτε αρκετές ώρες την ημέρα στον ήλιο, τα πρωινά ή τα απογεύματα (και φυσικά να εφαρμόζετε πάντα αντηλιακό). Αν ζείτε σε μια περιοχή που δεν έχει πολύ συχνά ήλιο, μπορείτε να καταλώνετε καθημερινά αβγά και λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, ρέγγες, σολομούς, τόνους) ή να παίρνετε συμπλήρωμα βιταμίνης D, που μπορείτε να το αγοράσετε σε φαρμακεία και καταστήματα υγιεινών τροφών. Σας προτείνουμε επίσης να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν πάρετε ακόμη και φυσικά συμπληρώματα.

Τροφές που απομακρύνουν τα μεταλλικά στοιχεία

Όπως ακριβώς πρέπει να καταναλώνουμε τροφές που προσθέτουν μεταλλικά στοιχεία, έτσι ακριβώς θα πρέπει να αποφεύγουμε ή να περιορίζουμε και τις τροφές που απομακρύνουν αυτά τα θρεπτικά συστατικά από τα οστά μας,που είναι οι ακόλουθες:

  • Αλκοόλ
  • Καπνός
  • Λευκή ζάχαρη
  • Καφές
  • Ανθρακούχα και ζαχαρούχα αναψυκτικά
  • Επεξεργασμένες τροφές
  • Προμαγειρεμένες τροφές
  • Τηγανητές τροφές
  • Αλμυρές τροφές
  • Το πίτουρο αναστέλλει την απορρόφηση του ασβεστίου. Είναι αλήθεια ότι πρέπει να καταναλώνετε ολόκληρες τροφές, αλλά πρέπει να αποφεύγετε προϊόντα στα οποία έχουν προστεθεί ίνες (όπως είναι το παξιμάδι και το ψωμί) ή μπορείτε να το καταναλώνετε χωριστά από τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο.
  • Λαχανικά που περιέχουν οξαλικό οξύ (σπανάκι, παντζάρια). Μπορείτε να τα καταναλώνετε χωριστά από τις τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο.

Πηγή