μεταβολισμός

Ξέχνα τις δίαιτες! Χάσε κιλά φτιάχνοντας τον μεταβολισμό σου

Όχι άλλες δίαιτες!Χάσε κιλά και χτίσε μύες φτιάχνοντας το μεταβολισμό σου και πες αντίο στα περιττά κιλά μια για πάντα!

Ας δούμε όμως πρώτα τι είναι ο μεταβολισμός. Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός ισούται με την ποσότητα των θερμίδων που χρειάζεται καθημερινά το σώμα μας για να ανταπελξέλθουμε στην καθημερινότητά μας, αλλά και για να συντηρηθεί ο οργανισμός μας. Για να αυξήσουμε το μεταβολισμό μας πρέπει να γυμναζόμαστε, το λιγότερο 3-4 ώρες την εβδομάδα,(ιδανικά 6-7 ώρες).

Με τη γυμναστική καίμε θερμίδες, αυξάνετε ο μεταβολικός ρυθμός, τόσο εκείνη την ώρα όσο και μετά από 48 ώρες, (κάνοντας βάρη) άρα και οι μύες μας άρα και οι καύσεις μας ακόμα και σε κατάσταση ηρεμίας.

Σημειώστε λοιπόν το δικό σας μεταβολικό ρυθμό:

Αν είστε π.χ γυναίκα 24 ετών με ύψος 1,70 και βάρος 65 κιλά έχετε υπολογίζετε τον μεταβολικό σας ρυθμό ως εξής:

65+(9,6×65 κιλά)+(1,8×1.70 ύψος)-(4,7×24 ηλικία)=1472

Αντίστοιχα για έναν άνδρα 66 κιλών ο τύπος για να υπολογιστεί ο μεταβολικός ρυθμός:

66Β+(13,7xB)+(5xY)-(6,8xΗ)

Για να αδυνατίσει λοιπόν κανείς σύμφωνα με το παραπάνω παράδειγμα, θα πρέπει να παίρνει, έστω 200 θερμίδες λιγότερες, δηλαδή περίπου 1272 και παράλληλα να καίει άλλες 300 με άσκηση (περίπου 1 ώρα γυμναστικής. Έτσι θα καταφέρει να χάνει μισό κιλό λίπους την εβδομάδα.

Για να φτιάξουμε το μεταβολισμό μας θα πρέπει:

  • να αυξήσουμε μυϊκό ιστό κάνοντας βάρη
  • να περπατάμε και να κάνουμε οποιασδήποτε είδους αερόβια άσκηση (διάδρομος-ελλειπτικό-ποδήλατο-τζόκινγκ)
  • να μην κάνουμε στερητικές δίαιτες. Τα πρώτα κιλά που χάνουμε στις δίαιτες είναι κυρίως υγρά και μετά μυϊκός ιστός και λίπος. Έχοντας λιγότερο μυϊκό ιστό, οπότε και πιο αργό μεταβολικό ρυθμό.
  • να τρώμε 5-6 γεύματα ημερησίως ανά 3-4 ώρες.
  • να κοιμόμαστε 8 ώρες κάθε βράδυ. Όταν δε κοιμόμαστε επαρκώς παχαίνουμε και συσσωρεύουμε λίπος στη κοιλιά, με το μεταβολισμό μας να γίνεται πιο αργός.

Σημειώνεται πως βασικοί παράγοντες για να βρούμε τι μεταβολισμό έχουμε είναι:

  1. Η ηλικία μας,
  2.  Το φίλο μας
  3. Το DNA μας

Οι άνδρες έχουν γρηγορότερο μεταβολισμό από τις γυναίκες, επειδή έχουν περισσότερη μυική μάζα. Όσοι έχουν γονίδια με γρήγορο μεταβολικό ρυθμό, καίνε δηλαδή περισσότερες θερμίδες για τα ίδια πράγματα, σε σχέση με άλλους ίδιας ηλικίας, ίδιου φύλου και ίδιου βάρους (όλοι έχουμε φίλους που τρώνε τα πάντα και δεν παχαίνουν πότε…)

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι όσο πιο νέος είναι κάνεις, τόσο πιο γρήγορος ο μεταβολισμός τους, καθώς ο βασικός μεταβολισμός μειώνεται ανά δεκαετία, κυρίως επειδή χάνουμε μυικό ιστό και ασκούμαστε λιγότερο.