Μάρτιος: Τι να βάλετε στο πιάτο σας;

Μάρτιος: Τι να βάλετε στο πιάτο σας;

Η αγκινάρα είναι το λαχανικό του Μαρτίου και δεν πρέπει να αφήσετε το ακανθώδες εξωτερικό της να σας φοβίσει. Η ταπεινή αγκινάρα προσφέρει πλούσια γεύση και πολλά οφέλη για την υγεία. Με απλά λόγια είναι ένα superfood με κάθε έννοια της λέξης. Δείτε τους πιο βασικούς τρόπους που αυτό το λαχανικό μπορεί να σας επηρεάσει θετικά.

1. Αντιοξειδωτικά

Τα φυτοθρεπτικά συστατικά της αγκινάρας παρέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά οφέλη, που κυμαίνονται από τη πρόληψη του καρκίνου μέχρι τη προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις. Μια μελέτη που διεξάχθηκε από το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ και δημοσιεύτηκε στο  επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition, έδειξε ότι μια μερίδα αγκινάρες έχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από πολλά άλλα δημοφιλή τρόφιμα, όπως τα βατόμουρα και το κόκκινα κρασί.

2. Φυτικές ίνες

Οι Διαιτητικές Οδηγίες σύμφωνα με το United States Department of Agriculture προτείνουν οι άντρες να καταναλώνουν 30 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα και οι γυναίκες 20 με 25 γραμμάρια φυτικών ινών ανά ημέρα. Επί του παρόντος ο μέσος άνθρωπος καταναλώνει περίπου το μισό από το ποσοστό που του αναλογεί, κάτι που έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, όπως αυξημένο κίνδυνο ασθενειών του πεπτικού συστήματος. Μια αγκινάρα (120 γραμμάρια) περιέχει 10,3 γραμμάρια φυτικών ινών, καθιστώντας τη ένα τρόφιμο απαραίτητο για την υγεία του εντέρου.  Ωστόσο τα πεπτικά οφέλη της αγκινάρας δεν οφείλονται μόνο στις ίνες, διότι αρκετοί επιστήμονες συστήνουν τα εκχυλίσματα των φύλλων της ως μια ήπια θεραπεία για τη δυσπεψία και τις στομαχικές διαταραχές.

3. Φυλλικό οξύ

Οι αγκινάρες είναι μια καλή πηγή φυλλικού οξέος κάτι που τις καθιστά απαραίτητη τροφή για τις έγκυες γυναίκες και για όσες προσπαθούν να συλλάβουν. Το φυλλικό οξύ μπορεί να συμβάλει στη πρόληψη του νευρικού σωλήνα στα αναπτυσσόμενα έμβρυα, καθώς και στην αύξηση της γονιμότητας και στα δυο φύλα. Επίσης, έχει συνδεθεί με τη πρόληψη των επιπλοκών που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού, όπως είναι η προεκλαμψία και οι συγγενείς ανωμαλίες της καρδιάς.

4. Προστασία του εγκεφάλου και των γνωστικών λειτουργιών

Οι αγκινάρες παρέχουν περίπου το 12% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης της βιταμίνης Κ. Αυτή η βιταμίνη προστατεύει από τις νευρικές βλάβες και τον εκφυλισμό, βοηθώντας έτσι στη ενίσχυση των γνωστικών λειτουργιών και στην καταπολέμηση της άνοιας και της νόσου του Αλτσχάιμερ.

5. Βελτίωση του μεταβολισμού

Το μαγγάνιο που βρέθηκε στις αγκινάρες είναι άκρως ευεργετικό, γιατί χρησιμοποιείται στο μεταβολισμό της χοληστερόλης, των αμινοξέων και των λιπαρών οξέων. Αυτό καθιστά το συγκεκριμένο μέταλλο απολύτως απαραίτητο ώστε να μπορέσει το σώμα να χρησιμοποιήσει τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων. Επίσης, αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος και να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας θα πρέπει να εντάξετε τις αγκινάρες στη διατροφή σας, εξαιτίας του μαγγανίου που περιέχουν.

Μη διστάσετε ούτε λεπτό να βάλετε αυτό το μήνα τις αγκινάρες στο επόμενο γεύμα σας. Γιατί εκτός ότι θα καρπωθείτε από τα οφέλη, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν καταπληκτικές συνταγές με βάση αυτό το λαχανικό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *