Κάππαρη: Μικρή, αλλά θαυματουργή

Η κάππαρη δεν λείπει ποτέ από τις κυκλαδίτικες σαλάτες

Η κάππαρη είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κουζίνα των Κυκλάδων, αλλά και του ευρύτερου Αιγαίου. Στις διακοπές μας στα νησιά δεν λείπει ποτέ από τη χωριάτικη, ενώ ο καρπός της, τα φύλλα και το τουρσί της μας θυμίζουν πάντα καλοκαίρι. Ποια είναι, όμως, η διατροφική της αξία;

Η κάππαρη ευδοκιμεί σε λίγο… περίεργα μέρη, αφού τη βρίσκουμε σε πέτρες, βράχια και γκρεμούς, γι’ αυτό και ειδικά στα ξερά νησιά των Κυκλάδων υπάρχει παντού. Συλλέγεται τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο και ταιριάζει υπέροχα στις σαλάτες, σε πιάτα με ψάρι, σε σάλτσες, ενώ συναντάται και μαγειρεμένη.

Κάππαρη 2

Ο μικρός αυτός καρπός είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες, με 1 κουταλιά της σούπας να περιέχει 0,3 γραμμάρια φυτικών ινών. Ακόμη, μας παρέχει σίδηρο, πρωτεΐνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Α, C, E και Κ, ασβέστιο, σελήνιο και είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, με θερμίδες μόλις 23 ανά 100 γραμμάρια. Από όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι τα οφέλη της είναι πολλά. Συγκεκριμένα:

Κάνει καλό στο έντερο χάρη στις φυτικές της ίνες, οι οποίες βοηθούν και στη δίαιτα, κρατώντας μας χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Συμβάλλει κατά της τριχόπτωσης χάρη στο σίδηρο, ο οποίος είναι εξαιρετικά ουσιώδης για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας, αφού μεταφέρει οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος.

Κάππαρη 3

Οι βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά της βοηθούν στην καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών που προκαλούν φθορά και γήρανση του οργανισμού, όπως και διάφορες ασθένειες.

Έχει αντιβακτηριδιακές, αντιυπερτασικές, αναλγητικές, ανπκαρκινικές και ανπφλεγμονώδεις ιδιότητες, χάρη στην κερκετίνη, φλαβονοειδές που συναντάμε στην κάππαρη.

Η πρωτεΐνη της, η οποία φτάνει περίπου τα 2 γραμμάρια σε 1 κουταλιά της σούπας, μας χαρίζει δύναμη, ενέργεια και κορεσμό.

Συμβάλλει στην υγεία των οστών, χάρη στο ασβέστιο και το μαγνήσιο που περιέχει.

Πηγή: clickatlife

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *