Τι Είναι Η Γλουτένη Και Γιατί Είναι… Μόδα Να Την Αποφεύγουν Όλοι!

Δυσανεξία Στη Γλουτένη: Πρόβλημα Υγείας ή Μόδα;

Ξέρετε ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά σχετικά με τη δίαιτα χωρίς γλουτένη; Μήπως σας έχουν δημιουργηθεί διάφορες απορίες σχετικά με αυτή; Είναι απλά μια μόδα ή αφορά κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας;

Παρατηρώ ότι ο κόσμος που ακολουθεί τη δίαιτα αυτή όλο και αυξάνεται και σκέφτομαι… Είναι κάτι που το χρειαζόμαστε όλοι ή μήπως το να ακολουθούμε αυτό τον τρόπο διατροφής τελικά επηρεάζει αυτούς που πραγματικά τον χρειάζονται.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι ένα νέο ‘’trend’’ που διάσημοι και μη το ακολουθούν, μιας και πιστεύουν ότι είναι ένας από τους πιο υγιεινούς τρόπους διατροφής , αλλά κι ένας εύκολος τρόπος για να χάσει κάποιος κιλά.

Τι είναι όμως η γλουτένη και πότε πρέπει να την αποφεύγουμε;

Η γλουτένη είναι μία πρωτεΐνη που εμπεριέχεται στα σιτηρά, στη σίκαλη και στο κριθάρι. Τα περισσότερα προϊόντα που περιέχουν γλουτένη είναι το ψωμί, τα ζυμαρικά, το αλεύρι, τα δημητριακά, το πλιγούρι, το σιμιγδάλι και επεξεργασμένα τρόφιμα όπως η μπίρα, τα chips, τα έτοιμα γλυκά και οι έτοιμες σούπες.

Μέχρι πριν μερικά χρόνια τα άτομα που απέφευγαν τη γλουτένη ήταν αυτά που έπασχαν από δυσανεξία σε αυτή την πρωτεΐνη, αλλεργία στο σιτάρι ή άτομα που έπασχαν από κοιλιοκάκη και την ασθένεια Crohn’s.

Σήμερα, ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων, χωρίς κανένα πρόβλημα υγείας, έχει αρχίσει να την ακολουθεί ουσιαστικά για να χάσει βάρος και να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειάς του.

Πως θα καταλάβετε, λοιπόν, αν ανήκετε στα παραπάνω άτομα; Θα σας απαντήσω αμέσως…

Τα άτομα αυτά αντιμετωπίζουν δυσκολία στην πέψη και χώνεψη του φαγητού, έχουν χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας και συνήθως νιώθουν πολύ έντονα το αίσθημα της κόπωσης.

Επίσης, έχουν συχνούς πονοκέφαλους – ημικρανίες, αυξημένο άγχος και κακή διάθεση, ενώ αντιμετωπίζουν και διάφορες ορμονικές ανισορροπίες.

Πολύ σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει λόγος να ακολουθούμε αυτό τον τρόπο διατροφής, αν δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας.

Βλέπετε, μια διατροφή χωρίς γλουτένη (από την οποία, όμως, δεν έχουμε ανάγκη) μπορεί, όχι μόνο να μας κάνει να πάρουμε βάρος, αλλά πιθανότατα να δημιουργήσει ακόμα και διάφορες ελλείψεις βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων στον οργανισμό μας!

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που αφαίρεσαν τη γλουτένη από τη διατροφή τους είχαν μειωμένη ημερήσια πρόσληψη σε ασβέστιο, βιταμίνες B και φυτικές ίνες. Επίσης, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη περιέχουν συνήθως περισσότερα συντηρητικά και ζάχαρη για να είναι πιο γευστικά τα οποία, ουσιαστικά, γεμίζουν τον οργανισμό μας με παραπάνω θερμίδες.

Να θυμάστε και κάτι ακόμα… Οι περισσότερες φυτικές ίνες που εμπεριέχονται στα προϊόντα με γλουτένη φέρνουν κορεσμό και μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.

Ίσως αρχικά φαίνεται ότι κάποιος που ακολουθεί αυτό τον τρόπο διατροφής χάνει βάρος, αλλά αυτό συμβαίνει λόγω του ότι αφαιρεί από τη διατροφή του ένα μεγάλο ποσοστό υδατανθράκων (που έχουμε την τάση να υπερκαταναλώνουμε σε καθημερινή βάση με αποτέλεσμα να παίρνουμε βάρος).

Με λίγα λόγια μειώνεται απότομα η ημερήσια πρόσληψη του ατόμου σε θερμίδες. Γι’ αυτό τον λόγο, θα είναι και πολύ εύκολο να ξαναπάρετε βάρος αν επιστρέψετε στον προηγούμενο τρόπο διατροφής σας ή αν απλά αυξήσετε λίγο την κατανάλωση σε υδατάνθρακες!

Πιθανότατα, επίσης, να έχετε και ένα αίσθημα υγείας και ευρωστίας όταν ακολουθείτε αυτή τη δίαιτα. Ο λόγος, όμως, είναι το ότι προσθέτετε περισσότερα λαχανικά και φρούτα στη διατροφή σας και δεν τρώτε τόσο συχνά επεξεργασμένα φαγητά. Αυτό είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε ανεξάρτητα από το αν είστε σε gluten free diet ή όχι.

Το συμπέρασμα;;; Η δίαιτα χωρίς γλουτένη ΔΕΝ δεν θα πρέπει να επιλέγεται από όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Απευθύνεται αποκλειστικά στα άτομα που όντως αντιμετωπίζουν ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας!

Καλό θα ήταν, λοιπόν, να μη τη βλέπουμε σαν έναν ακόμα τρόπο διατροφής, αλλά να της δώσουμε τη σοβαρότητα που χρειάζεται.

Πηγή

loading...

Αφήστε το σχόλιό σας

comments