Προβιοτικά, επειδή Υγιές Έντερο σημαίνει Υγιής Νους! Θαυματουργά στην Καταπολέμηση του Στρες, της Κατάθλιψης και του Άγχους!

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, η κατάθλιψη χαρακτηριζόταν ως «χημική ανισορροπία» του εγκεφάλου, ωστόσο πρόσφατα οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα και εμπλέκονται σε αυτό και τα προβιοτικά!

Η θεωρία της χημικής ανισορροπίας μας βοηθά να αντιληφθούμε την κατάθλιψη, ωστόσο δεν αναφέρεται στην βασική αιτία. Αντιθέτως, οι επιστήμονες θεωρούν ότι οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως είναι σε διαφόρων ειδών φλεγμονές και σε χρόνιο στρες.

Επιπλέον, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη η κατάθλιψη, όπως και άλλες διαταραχές διάθεσης, ενδεχομένως να προέρχονται από κάποιες διαταραχές του εντέρου.

Βακτήρια του εντέρου: Ποιοι είναι φίλοι και ποιοι εχθροί!

Αυτή τη στιγμή η κοιλιακή μας χώρα φιλοξενεί 400 είδη βακτηρίων, χωρίς να αναφέρουμε αυτά που υπάρχουν στο δέρμα μας.

Το γενετικό υλικό που βρίσκεται μέσα σε αυτά τα βακτήρια στην ουσία υπερβαίνει εκείνο που βρίσκεται στα κύτταρά μας: και μόνο τα γονιδιώματα των βακτηρίων και των ιών του εντέρου θεωρείται ότι κωδικοποιούν 3.3 εκατομμύρια γονιδίων.

Πράγματι, το έντερό μας λειτουργεί ως προστατευτικό στρώμα για την καταπολέμησης διαφόρων βλαβερών παθογόνων που έχουν εισβάλλει στον πεπτικό μας σωλήνα και κάποια στιγμή θα απορροφηθούν από το κυκλοφορικό σύστημα.

Τα βακτήρια του εντέρου είναι πολύ σημαντικά και βρίσκονται ακόμη και το μητρικό γάλα∙ επειδή ο οργανισμός των βρεφών που τρέφονται με ξένο γάλα δεν λαμβάνει αυτά τα μικροσκοπικά βακτήρια είναι πιο επιρρεπής σε αλλεργίες και προβλήματα του ανοσοποιητικού.

Τα βακτήρια επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της λειτουργίας των ενζύμων, όπως η λακτάση, η σακχαρόζη, η μαλτάση, η άλφα-γλυκοσιδάση και η αλκαλική φωσφατάση, καθώς και στον μεταβολισμό της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων για να διατηρείται σταθερή η αρτηριακή πίεση.

Αν σας φαίνεται απίστευτο, προσέξτε το εξής: η σύγχρονη ιατρική έχει υιοθετήσει την τεχνική μεταμόσχευσης κοπράνων για την αναστροφή του IBS, της φλεγμονώδους νόσου του εντέρου και των χρόνιων λοιμώξεων. Οι τρέχουσες μελέτες διερευνούν τις εφαρμογές αυτής της παράξενης αλλά αποτελεσματικής επέμβασης, οπότε αναμένουμε τα αποτελέσματα.

Δεν είναι περίεργο ότι τα βακτήρια του εντέρου λειτουργούν ως ανοσοποιητικό σύστημα και ελέγχουν τη λεπτή ισορροπία μεταξύ ασθένειας και υγείας. Επιπλέον, τα βακτήρια του εντέρου επηρεάζουν και τον εγκέφαλό μας.

Υγιές έντερο, υγιής νους.

Η διανοητική υγεία είναι περίπλοκη και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το χρόνιο στρες, τυχόν φλεγμονές και άλλες υποκείμενες ασθένειες.

Επειδή η διατροφή είναι η βάση της υγείας μας, ολόκληρος ο οργανισμός επωφελείται από μια διατροφή που φροντίζει σωστά τον οργανισμό μας και του παρέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία.

Για ένα υγιές έντερο θα πρέπει να αποφεύγουμε επεξεργασμένα τρόφιμα, ζάχαρη και αλκοόλ και να καταναλώνουμε διαιτητικές ίνες από φρέσκα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και όσπρια.

Επίσης, πρέπει να παραμένουμε ενυδατωμένοι, να καταναλώνουμε τρόφιμα με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και να παίρνουμε τα προβιοτικά μας.

Σημαντικές πηγές προβιοτικών είναι οι εξής τροφές:

  • Γιαούρτι
  • Κρέμα γάλακτος
  • τυρί Cottage
  • Κεφίρ
  • Κομπούχα
  • Ξυνολάχανο
  • Κιμτσί
  • Τέμπε
  • Natto
  • Miso
  • Λάσση
  • Ψωμί με προζύμι

Πώς να έχουμε ένα υγιές και χαρούμενο εντεράκι!

Το πιο σημαντικό που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την επικοινωνία μεταξύ εντέρου και εγκεφάλου είναι να καταναλώνετε ποικιλία λαχανικών και φρούτων, σύμφωνα με τον Jeff Leach, συνιδρυτή του Αμερικανικού Οργανισμού Εντέρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, όσοι καταναλώνουν περισσότερα από 25 είδη λαχανικών και φρούτων εβδομαδιαία έχουν πιο υγιή βακτήρια από εκείνους που καταναλώνουν περισσότερα από 10.

Πάρτε μια καλή δόση ινουλίνης!

Η ινουλίνη είναι μία διαλυτή ίνα, στην ουσία είναι μια σούπερ τροφή, ειδική για υγιή βακτήρια. Σημειώστε ότι ορισμένα από αυτά τα λαχανικά περιέχουν πρωτεΐνες που προκαλούν πρήξιμο. Καλύτερα η αύξηση της λήψης να γίνεται σταδιακά, εάν δείτε ότι αντιμετωπίζετε προβλήματα δυσπεψίας ή φουσκώματος.

  • Σπαράγγια
  • Μπανάνες
  • Μπρόκολα
  • Σκόρδο
  • Αγκινάρες
  • Πράσα
  • Κρεμμύδια.

Η ποικιλία φυτικών ινών αποτελεί μια ισορροπημένη διατροφή που χαρίζει υγιή βακτήρια στο πεπτικό μας σύστημα. Οι απλοί υδατάνθρακες αφομοιώνονται στο ανώτερο σημείο του πεπτικού, οπότε περισσεύει αρκετή τροφή για τα καλά μικρόβια. Εάν αυτά τα βοηθητικά βακτήρια μειωθούν, ίσως εμφανιστούν μύκητες, παράσιτα και διάφορα άλλα προβλήματα, γεγονός που θα οδηγήσει σε δυσπεψία και (σύμφωνα με τη θεωρία) ψυχολογικό στρες.

Τροφές με ζύμωση!

Αυτές οι τροφές προσφέρουν διπλό όφελος: σημαντική ποσότητα ωφέλιμων βακτηρίων από τροφές και ίνες ως τροφή των βακτηρίων του εντέρου:

  • Κίμτσι
  • Μισο
  • Ξυνολάχανο
  • Τεμπε
  • Γιαούρτι (με φρούτα).

Μαζέψτε Πρωτεΐνες!

Οι υγιείς πηγές πρωτεϊνών παρέχουν αμινοξέα που χρησιμοποιεί το σώμα μας σε συνδυασμό με τα καλά βακτήρια για να δημιουργήσει νευροχημικές ενώσεις όπως η GABA, η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη. Οι ειδικοί συστήνουν να επιλέγουμε βιολογικό κρέας ελευθέρας βοσκής για να περιορίσουμε την ανάπτυξη ορμονών και αντιβιοτικών.

  • Φασόλια
  • Ξηροί καρποί
  • Βιολογικό κοτόπουλο
  • Όσπρια
  • Ψάρια (ανοιχτής θαλάσσης)

Δεν είναι κακό να τρώμε λίπος!

Λάβετε υπ΄ όψιν ότι ο εγκέφαλος είναι 60% λίπος, οπότε το λίπος από τη διατροφή θα πρέπει να θεωρείται τροφή για τον εγκέφαλο – ειδικότερα οι παρακάτω τροφές που είναι εξαιρετικές επιλογές:

  • Αβοκάντο
  • Καρύδα
  • Ψάρι (ανοιχτής θάλασσας)
  • Ξηροί καρποί
  • Ελαιόλαδο (έξτρα παρθένο).
  • Βούτυρο γκι.
  • Ξηροί καρποί και σπόροι (και ακατέργαστοι σπόροι και βούτυρα).

Προσθέστε αντιοξειδωτικά στη διατροφή σας!

Ψάρια πλούσια σε αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες ρυθμίζουν τις φλεγμονές (που προκαλούν κατάθλιψη). Ακόμη καλύτερα: πρόσφατες μελέτες προτείνουν ότι οι πολυφαινόλες τροφοδοτούν τα φιλικά βακτήρια του εντέρου.

  • Μήλα
  • Μούρα
  • Κακάο (ή σοκολάτα με περιεκτικότητα τουλάχιστον 70%)
  • Εσπεριδοειδή
  • Λινάλευρο
  • Βότανα
  • Μπαχαρικά (τζίντζερ, δενδρολίβανο και κουρκουμά).

Με μέτρο τα επεξεργασμένα!

To επεξεργασμένο κριθάρι, σιτάρι και η σίκαλη αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος. Προτιμήστε τα ολικής άλεσης και άλλες εναλλακτικές, όπως:

  • Αμάρανθο
  • Φαγόπυρο
  • Κινόα

Επίσης είναι πολύ σημαντικό να μειώσουμε το στρες, να κοιμόμαστε σωστά, να ασκούμαστε και να αναπληρώνουμε τα βακτήρια εάν καταναλώνουμε αντιβιοτικά. Με λίγη καλή προσπάθεια, και ίσως λίγη συναισθηματική στήριξη, θα καταφέρουμε να ελέγξουμε την ανησυχία και την κατάθλιψη.

Κείμενο – Απόδοση Λ.Τ.

Οι πληροφορίες που περιέχονται στην σελίδα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας Το idiva.gr δεν φέρουν καμία ευθύνη για την οποιαδήποτε χρήση.

Πηγή

loading...

Αφήστε το σχόλιό σας

comments