Γιατί ποτέ, μα ποτέ, δεν πρέπει να πέφτεις για ύπνο ενώ έχεις νεύρα

Ποτέ δεν πρέπει να πέφτεις για ύπνο με νεύρα, έλεγαν οι παλιοί, και τώρα έρχεται μια νέα επιστημονική έρευνα να το επιβεβαιώσει.

Στην ουσία, η μελέτη αναφέρει κάτι που είναι ήδη γνωστό, πως ο ύπνος ενισχύει αυτό που έχεις μάθει -ή πάθει- την προηγούμενη μέρα.

Η έρευνα για τον ύπνο δείχνει ότι όσοι πέφτουν θυμωμένοι στο κρεβάτι, «εμπεδώνουν» καλύτερα τα αρνητικά συναισθήματά τους στη διάρκεια του ύπνου τους, με συνέπεια να είναι πιο δύσκολο να απαλλαχθούν από τα νεύρα τους την επόμενη μέρα – με ό,τι σημαίνει αυτό για τους ίδιους και τους γύρω τους…

 

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον κινεζικής καταγωγής Γιουντσέ Λίου του University College του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature Communications”, πειραματίσθηκαν επί δύο μέρες με 73 άνδρες εθελοντές.
Η μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι ξεχνάνε κάτι αρνητικό ή τρομακτικό πιο εύκολα, όταν δεν έχουν κοιμηθεί στο μεταξύ. Αν μεσολαβήσει ο ύπνος, η διαγραφή της αρνητικής μνήμης είναι πολύ πιο δύσκολη.
Στη διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλος αναδιοργανώνει τις μνήμες – θετικές, ουδέτερες και αρνητικές- και τις αποθηκεύει καλύτερα όχι μόνο στον ιππόκαμπο αλλά πιο διάχυτα σε όλο τον εγκεφαλικό φλοιό, πράγμα που καθιστά δυσκολότερη τη διαγραφή τους αργότερα.

Γι’ αυτό, όπως είπε ο Λίου, «θα συμβουλεύαμε τον καθένα να λύσει πρώτα τις διαφορές του προτού πέσει στο κρεβάτι και να μη κοιμηθεί αγκαλιά με το θυμό του».
Τα ευρήματα μπορεί να βοηθήσουν και στην καλύτερη αντιμετώπιση ανεπιθύμητων αναμνήσεων και διαταραχών όπως το μετατραυματικό στρες, πιθανώς μέσω στέρησης του ύπνου.

loading...

Αφήστε το σχόλιό σας

comments