7 τροφές που εξαλείφουν το αίσθημα της πείνας και δεν παχαίνουν

Μερικοί άνθρωποι υποφέρουν καθώς αισθάνονται διαρκώς την ανάγκη να ικανοποιούν την όρεξη που έχουν, αλλά δυστυχώς ποτέ δεν καταφέρνουν να αισθανθούν κορεσμένοι ή ικανοποιημένοι.

Αν και αυτό εξαρτάται από την ηλικία, τον μεταβολισμό και τους ρυθμούς της ζωής του κάθε ανθρώπου, υπάρχουν ορισμένες τροφές που βοηθούν στο να αισθανόμαστε πιο χορτάτοι, χωρίς να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες από αυτές τις τροφές.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι μια ισορροπημένη διατροφή, σε γενικές γραμμές, είναι πιο χορταστική από ότι μια διατροφή που είναι πλούσια σε λιπαρά και σάκχαρα. Επιπλέον, θα σας παρουσιάσουμε τις τροφές που είναι πιο χορταστικές και εξαλείφουν το αίσθημα της πείνας χωρίς να παχαίνουν.

Φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά, ειδικά όταν είναι ωμά, βοηθούν στην εξάλειψη της πείνας ενώ παράλληλα θρέφουν το σώμα με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Επιπλέον, έχουν λίγες θερμίδες. Ο συνδυασμός των φυτικών ινών με το νερό γεμίζει εύκολα το στομάχι και είναι ιδανικό για τις στιγμές που λαχταράτε να τσιμπήσετε κάτι.

Μια πολύ καλή επιλογή, είναι να φτιάξετε σμούθις φρούτων, ανακατεύοντας μερικά κομμάτια φρούτων με νερό. Μπορείτε επίσης να τα γλυκάνετε προσθέτοντας λίγη στέβια αν τα φρούτα της επιλογής σας δεν είναι ήδη πολύ γλυκά. Από την άλλη πλευρά, οι χυμοί λαχανικών δεν είναι τόσο ικανοποιητικοί, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις, τα λαχανικά δεν έχουν τόσες φυτικές ίνες όσες τα φρούτα.

Το Γκασπάτσο αποτελεί άλλη μια υγιεινή επιλογή, ένα σμούθις φτιαγμένο από λαχανικά (ντομάτα, πιπεριά, αγγούρι…) που πρέπει να στραγγιστούν χωρίς όμως να αφαιρεθούν οι φυτικές ίνες που περιέχουν.

Ολόκληρες τροφές

Η πλειοψηφία των αλεύρων και σιτηρών που καταναλώνονται στις μέρες μας είναι ραφιναρισμένα, που σημαίνει ότι οι φυτικές ίνες που περιέχουν έχουν ήδη αποσπαστεί. Οι ολόκληρες τροφές είναι πιο χορταστικές και ωφέλιμες για το σώμα. Επιλέξτε τροφές ολικής αλέσεως όπως ρύζι, ψωμί, αρτοπαρασκευάσματα από αλεύρι, κτλ.

Αγάρ Αγάρ

Το Αγάρ αγάρ είναι ένα φύκι που έχει πηκτική δράση και τις ίδιες εφαρμογές με την ζελατίνη. Αυτό το φύκι είναι πολύ χορταστικό καθώς δρα ως πηκτικό στο στομάχι. Μόλις φτάσει στο στομάχι και ανακατευτεί με τα γαστρικά υγρά, διογκώνεται κι έτσι δημιουργείται ένα αίσθημα κορεσμού.

Είναι επίσης εξαιρετικό καθαριστικό. Βοηθά στην απομάκρυνση τοξινών και βελτιώνει τις λειτουργίες του εντέρου, προλαμβάνοντας την δυσκοιλιότητα.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σούπες και χυλούς, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε επιδόρπια, όπως η ζελατίνη, σε χυμούς φρούτων ή ροφήματα λαχανικών.

Όσπρια

Τα όσπρια, που από αρχαιοτάτων χρόνων καταναλώνονταν πολύ τακτικά, στις μέρες μας έχουν μερικώς ξεπεραστεί. Ωστόσο, εξακολουθούν να είναι εξαιρετικές τροφές. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και γι αυτό τον λόγο θα μπορούσαν εύκολα να αποτελούν το κύριο πιάτο σε οποιοδήποτε γεύμα και να συνοδεύονται από μερικά λαχανικά ή/και σιτηρά. Σε αντίθεση με τις ζωικές πρωτεΐνες, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Στην πραγματικότητα, αν τρώτε τακτικά όσπρια θα παρατηρήσετε ότι είναι πολύ εύκολο να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Αν δεν έχετε τόσο καλή πέψη, μαγειρέψτε τα με λίγο κύμινο, κάρυ και μάραθο. Μην τα ανακατεύετε με καμία άλλη τροφή. Ακόμη μπορείτε να τα καταναλώσετε σε μορφή πουρέ.

Μια πανάρχαια θεραπεία

Μπορείτε να ετοιμάσετε ένα πολύ χορταστικό πιάτο, αλέθοντας και αναμιγνύοντας σε ίσα μέρη λινέλαιο, σιτέλαιο και ψύλλιο (ένα φαρμακευτικό φυτό που χρησιμοποιείται ως φυσικό καθαρτικό). Πιείτε μια ή δυο γεμάτες κουταλιές από αυτό το μείγμα αναμειγμένο με ένα ποτήρι νερό, 10 ή 15 λεπτά πριν από κάθε γεύμα. Πολύ γρήγορα θα παρατηρήσετε ότι δεν θα αισθάνεστε πλέον την ανάγκη να φάτε.

Νερό

Η δίψα πολλές φορές συγχέεται με την πείνα, και άλλες φορές, μπορεί να βιώσετε ακόμη και «συναισθηματική πείνα», ή την ανάγκη να βάλετε κάτι στο στόμα σας. Για αυτές τις περιπτώσεις, δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από το να πιείτε δυο ποτήρια νερό. Στην πραγματικότητα, κάθε φορά που αισθάνεστε πεινασμένοι, να πίνετε ένα ποτήρι νερό. Αν μετά από 5 λεπτά, εξακολουθείτε να πεινάτε, τότε μπορείτε να φάτε κάτι.

Είναι πολύ σημαντικό να πίνετε ζεστό νερό και να αποφεύγετε να πίνετε πολύ κρύο. Το πολύ κρύο νερό μπορεί να χαμηλώσει την θερμοκρασία του πεπτικού συστήματος και κατά συνέπεια να κάνει πιο δύσκολη την πέψη των τροφών.

Να μασάτε καλά το φαγητό

Φυσικά δεν μπορούμε με τίποτα να παραλείψουμε και να μην αναφέρουμε το πόσο πολύ σημαντικό είναι να μασάτε καλά το φαγητό σας, γεγονός που διευκολύνει την ικανοποίηση της όρεξης. Το αίσθημα της πείνας διαρκεί για 20 λεπτά αφού ξεκινήσετε το φαγητό σας. Αν μασάτε καλά την τροφή σας, δεν θα αισθάνεστε την ανάγκη να καταναλώσετε τόση τροφή, ενώ παράλληλα θα είναι πολύ πιο εύκολη και η χώνεψη των τροφών που έχετε καταναλώσει.

Πηγή

loading...

Αφήστε το σχόλιό σας

comments